4 Temmuz 2008 Cuma

Atharda-Veda

Atharva-Veda bilindiği gibi Vedaların dördüncüsüdür.Atharva-Veda'nın kutsallığına en çok inananlar Shakta Mezhebindeki hindulardır.Atharvan:Ateş Rahibi,Şaman demektir...

#TOPRAK'A İLAHİ'DEN#
Ulu gerçek,Yüce kanun,
Adak,Çile,aşk,ibadet
Sütunlarıdır acunun.
Dünleri oydu yaratan,
Yarınlar ondan doğacak,
Bizi de kucakla toprak!

Suları var:ırmak ırmak...
Suları var:deniz deniz...
Bağrında ölümsüzleşti
Tanrısal rişilerimiz.
Soluk alan kıpırdayan,
Bütün yaratıklara can,
Veren sensin.Sularından
İlkin biz içelim Toprak.

Dört bir ufku kucaklamış,
Çiçek,bayır,ağaç,başak
Onun bağrında boy atar.
Soluk alan,kıpırdayan
Onun kucağında yaşar.
Bize davarlar sun toprak.

Bize bolluk,bereket ver.
Valıkları taşıyan o,
Göğsü hazinelerle dolu,
Ateş onun armağanı.
Yaldız yaldız kaburgası.
İndra onun boğası.
Bize şan kazandır Toprak.

Uyumayan bekçilerin
Tanrılar.Ucun bucağın
Yok.Süt dolu memelerin.
Onları sağalım toprak.
Önceleri bir dalgaydın
Ummanların kucağında,
Bilgeler büyü yaptılar,
Aradılar taradılar
Kalbin hareketle dolu
Göğün yedinci katında

#AŞK İÇİN BÜYÜ#
Sarmaşık nasıl kucaklarsa ağacı,
Sen de öyle sarıl bana.
Uzaklaşma benden uzaklaşma
Cananım ol...

Nasıl kanat çırparsa toprakta,
Göklere süzülmeden önce kartal,
Ben de öyle kanat çırpıyorum kalbinde.
Uzaklaşma benden uzaklaşma!
Yanımda kal!

Güneş nasıl kucaklarsa ufukları
Kalbini öyle kuşattı varlığım.
Uzaklaşma benden uzaklaşma!
Cananım ol.

#HOVARDANIN BÜYÜSÜ#
Benekli köpek benekli köpek!
Dişlerin mızrak dişlerin mızrak!
Uğursuza havla,hırsıza havla!
Beni rahat bırak!beni rahat bırak!

Benekli köpek,benekli köpek!
Uyuman gerek,uyuman gerek!

Babası da uyusun,anası da.
İneği de uyusun danası da.
Uşaklar uyusun,itler uyusun!
Korkaklar uyusun,yiğitler uyusun!
Oturan uyusun,yürüyen uyusun!
Görmeyen uyusun,gören uyusun!
Gözünüzü kapadık,uyuyun artık.

#ŞERRİ DEF İÇİN#
IŞIK OL,GİT,
DUMAN OL,UÇ.
SİS OL,DAĞIL.
PUS OL,DAĞIL.
IRMAK BOYLARINDA KÖPÜKLEŞ KAYBOL.

#BEDDUAYA KARŞI BÜYÜ#
Binbir gözlü beddua,
Cenk arabasına kurulmuş,
İlerliyor, bana doğru ilerliyor.

Nasıl dört dönerse bir kurt,
Ağılların etrafında,
Dört dönüyor yakınlarımda beddua.
Dört dönüyor..

Ateş nasıl dokunmazsa göle,
Sen de bana ilişemezsin.
Bir ağaca çarpanyıldırım gibi,
Düşmanlarımı kül etmelisin.
Biz onlara beddua etmemiştik.
Onlar bize beddua etti.

Köpeklere atılan kemik gibi,
Ölüme atıyorum onları,
Kemlik düşünenlere kemlik.

Hiç yorum yok: