4 Temmuz 2008 Cuma

Devi Gita

Devi

Her nerede bir şey görür ya da duyarsan o şeye tümüyle nüfuz ederim, her daim o gördüğün ve duyduğun şeyin içindeyim çünkü. Hareket eden ya da etmeyen hiçbir şey yoktur ki Ben'den yoksun olsun, eğer yoksun olsaydı kısır bir kadının oğlu gibi bir hiçlik olurdu o(Devi Gita)


Hareketli ya da hareketsiz ne varsa hiçbir şey benden ayrı değil, Maya bile ayrı değil benden ki bu, yüce bir hakikattir.
Tüm dünya her yönde olmak üzere benim içimde örülegeldi, ben Rab ve kozmik can'ım, kozmik beden'im. Ben hem Brahma hem Vişnu hem de Şiva'yım, güneş ve yıldızlarım ben, hayvanlar ile kuşların çeşitli türleriyim, ben kesinlikle dişilim aynı zamanda cinsiyeti olmayanım.(Devi Gita)




Hinduizm'in "Şakta" mezhebine ait bir kutsal kitap, literal olarak "Ana Tanrıça'nın şarkısı" anl gelir. Şakta'lar ana Tanrıça'yı, aynı zamanda "kozmik enerji" olarak tanımlamaktadırlar.

Devi Gita, daha büyük bir kitap olan Srimad Devi Bhagavatam'ın yedinci bölümü, skandasıdır, Devi Bhagavatam'ın özü olarak bilinir. Yapısı, mistisizmi, yoga felsefelerini açıklaması, bilgeliği bakımından daha eski bir kitap olan Bhagavad Gita'ya benzemektedir, Upanişad özellikleri de gösterir. Şaktalar hem Bhagavad Gita'yı hem de Devi Gita'yı kutsal kabul etseler de teoloji ve işwara konusu nedeniyle Devi Gita'yı her zaman daha üstün görürler, daha "anlaşılabilir" olduğunu söylerler.

Panenteist bir metin olan Devi Gita'da, bütün Hindu Tanrılarının aslında Ana Tanrıça'nın farklı görünümleri/tezahürleri olduğu söylenir.

Hiç yorum yok: